KLIKM-RINGEN
- Dit onderwerp bevat 44 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 13 oktober 2016 om 14:53 door
Maarten Rietdijk.
-
AuteurBerichten
-
Maarten Rietdijk
SleutelbeheerderIk heb 1 ring als voorbeeld binnen gekregen, met daarbij de prijslijst.
Ik ben door de wijk de Ham gelopen en de lantaarnpalen globaal geteld.
Er hoeft denk ik niet op elke lantaarnpaal zo’n ring, als wij er ongeveer 25 bestellen kunnen we het daar in de wijk uitproberen. de kosten zijn dan 25 x 2.75 68.75 ex BTW en verzendkosten
Kijk voor meer informatie op http://www.klikm.nl en lees de ervaringen van deze gemeenten.Bedankt voor de aanvraag van een proefpakket, wij sturen dit graag, geheel vrijblijvend aan u op.
Dit pakket bestaat standaard uit 2 oranje (opvallend in het straatbeeld) en 1 grijze Klikm (onopvallend in het straabeeld). Tegen meerprijs zijn andere kleuren leverbaar.
U kunt dan gemakkelijker bepalen welke kleur uiteindelijk gewenst is. 3 Klikms aan 1 lantaarnpaal is voldoende, er kunnen plm. 12 zakken aan.
Er is tevens een hufterproof klemband bij waar u de Klikms aan kunt bevestigen met het bijgeleverde bitje.
U kunt ook kiezen later voor tie-wraps (goedkoper maar het oogt minder mooi en is uiteraard niet hufterproof.
Graag horen we even welke maat de lantaarnpaal heeft waaraan u ze wilt bevestigen om proef te draaien, er zijn nl verschillende diameters.
In de bijlage vindt u meer Info over de Klikms, klembanden en prijzen.Met vriendelijke groet,
Gerrit Ophuis
Ophuis Engineering
Haverweg 40
7552 DM Hengelo (O)
tel. 074-2433177
mob. 06-55395225
info@tillium.nl
http://www.tillium.nl
http://www.klikm.nlMaarten Rietdijk
SleutelbeheerderZojuist kreeg ik deze e-mail van Esther.
Beste Allen,
Er is vanuit enkele dorpen/wijken de vraag gekomen of de gemeente kroonringen voor plastic afval beschikbaar stelt.
We hebben dit intern besproken en onze milieumedewerkster Mirna van Steenbergen heeft een eenmalig (klein) budget beschikbaar hiervoor. Dit budget komt niet jaarlijks terug en is alleen voor dit jaar beschikbaar. Er is afgesproken om voor het gehele budget ringen aan te schaffen en deze te verdelen per kern/wijk. Dit komt naar schatting neer op een kleine 35 ringen per kern/wijk. De ringen worden beschikbaar gesteld aan de dorps- en wijkraden en zij kunnen in overleg met de bewoners op een aantal locaties de ringen ophangen aan bestaande palen. Er zullen geen extra palen aangebracht worden om deze ringen op te hangen. Er is geen geld beschikbaar voor onderhoud van de ringen of het bijbestellen ervan. Het is dus echt een eenmalige aanschaf.
Helaas is het niet mogelijk om alle dorpen en wijken van het aantal gewenste ringen te voldoen en om alles zo eerlijk mogelijk te verdelen is voor bovenstaande constructie gekozen. Wil het dorp of de wijk meerdere ringen hebben dan komen deze voor eigen rekening.
Graag hoor ik of jullie in aanmerking willen komen voor deze ringen ten behoeve van jullie dorp of wijk.
Met vriendelijke groet,
E. (Esther) Jansen
Verkeersmedewerker/
Dorps- en Wijkcoördinator
Gemeente Zaltbommel
Maarten Rietdijk
SleutelbeheerderIk schreef terug:
Hoi Esther,
Toevallig hebben drie van ons gisteravond een rondje door het dorp gemaakt om beschikbare lantaarnpalen te tellen. Ik heb nog geen resultaten gezien, maar stel me voor dat het zinvol is alvast een optie te nemen op het maximale aantal dat we kunnen krijgen.
Maarten Rietdijk
SleutelbeheerderOnderstaande mail ontving ik vandaag van Iza. De correspondentie met de leverancier en de offerte staan in Dropbox, (Financiën, Offertes). Het onderwerp staat op de agenda voor de eerstvolgende vergadering.
Hallo Bas, en collega’s
Ik heb voor het dorp Aalst een offerte aangevraagd voor wat betreft de klikM ringen.
Corné , Dick en ikzelf hebben een rondje door Aalst gemaakt om de lantaarnpalen in beeld te brengen, ( Dick heeft dat digitaal opgeslagen )
In het verleden heeft Bracht aangegeven de rekening te zullen betalen, dus dan moet het helemaal goed komen.
Mocht deze belofte , een ( loze ) belofte zijn? dan kunnen we dit altijd nog van ons budget doen.
Daar hebben we nog wel wat ruimte voor, het restant van het leefbaarheidsbudget is € 2,602.07 ,
dan is het wel op maar dan hebben we toch een goede investering gedaan waar de bevolking van het dorp heel blij mee is.
Bas zet je deze op het forum en bij de agenda.Ik hoor je graag.
Met vriendelijke groet
Iza OomenAnoniem
InactiefDe AVRI zorgt voor de aankoop en distributie van de plastic hero-zakken in de gemeente Zaltbommel. Zij volgt daarbij de eisen die er door Nedvang -de organisatie achter plastic heros- zijn opgesteld. De AVRI geeft aan deze eisen te volgen en dat de zakken voorzien zullen blijven van een sluitkoord. De melding van Iza had betrekking op zakken die in de gemeente Woudrichem betrokken waren.
Maarten Rietdijk
SleutelbeheerderEsther schrijft ons vandaag:
Hoi Bas,
Je mail heb ik besproken met wethouder Bragt en hij heeft me gevraagd jullie te antwoorden.
De gemeente staat positief tegenover de kroonringen. Vandaar dat er gezocht is naar budget om deze ringen te kunnen bekostigen. Uiteindelijk is er een eenmalig budget gevonden voor de aanschaf van de ringen en dat was het budget waar de 35 ringen per kern uit betaald zijn. Van dit verhaal, hoe we tot de verdeling zijn gekomen, ben je op de hoogte.
De gemeente is niet voornemens nog meer budget hiervoor uit te trekken, extra kroonringen dienen uit de budgetten van de dorps- en wijkraden te komen, helaas.
Ik heb het overigens wel met mijn mede-coordinatoren gehad over de collectieve aanschaf van ringen om de kosten zo laag mogelijk te houden. We zullen bij alle kernen informeren naar het aantal en kijken of we deze voor iedereen kunnen bestellen tegen een gereduceerd tarief. Zodra we reactie hebben van alle kernen dan pakken we dit verderop. Dit zal echter na de vakantieperiode zijn. Ik zal voor jullie noteren dat jullie er nog 165 wille hebben.
Met vriendelijke groet,
E. (Esther) Jansen
Anoniem
InactiefEsther gaf aan de hele maand augustus vakantie te hebben. Dit betekent dat we op zijn vroegst ergens eind september over de 165 ringen zouden kunnen beschikken. Willen we daarop wachten?
Persoonlijk vind ik een snellere afwikkeling van dit project beter.Maarten Rietdijk
SleutelbeheerderDeze processen gaan traag, dus wat mij betreft maken die paar weken niet zo uit als we daarmee geld kunnen besparen. Veel Aalstenaren zijn sowieso met vakantie.
Anoniem
InactiefIk vind ook dat we nog wel even kunnen wachten. We kunnen de eerste 35 wel alvast ophangen. Verder moeten we er even op letten dat het niet zo traag gaat dat het over de jaargrens heen gaat.
Corné van Horssen
BijdragerRustig afwachten, dit projekt loopt toch al even. Eind september moeten we van Esther toch wel weten of er meerdere dorpsraden interesse hebben dan kan de knoop doorgehakt worden en hebben we ze snel genoeg in huis.
Dick Bauman
Bijdragerwat mij betreft zou ik het ook even afwachten.
Maarten Rietdijk
SleutelbeheerderDick stuurde mij het overzicht van lantaarnpalen in geschikt lijken voor de bevestiging van KlikM- of Kroonringen. (Complimenten, Dick !!!) Ik zet het in de bijlage en sla het op in Dropbox onder Documenten.
Bijlagen:
You must be logged in to view attached files.Anoniem
InactiefDe volgende mail heb ik, zoals afgesproken in de vergadering van 19 september naar Esther Janssen gestuurd.
Hallo Esther,
Ik hoop dat je een heel prettige vakantie hebt gehad en nu volledig opgeladen weer aan de slag bent.
Tijdens de dorpsraadvergadering van hedenavond kwamen de Kroonringen ter sprake. We vroegen ons af of er nog ringen beschikbaar waren, waarvoor andere dorps- of wijkraden geen belangstelling hadden.
Inden dit het geval zou zijn, willen we die graag in Aalst gebruiken. Zo nee, dan gaan we als dorpsraad zelf deze week de resterende 165 stuks bestellen. We willen niet nog langer op de andere raden wachten.
Met vriendelijke groeten,
Obbo Akkerman
Anoniem
InactiefVan Esther kreeg ik de volgende reactie op mijn vraag. Soms gaat het gelukkig wel heel snel.
Hallo Obbo,
Ja hoor, ik heb een prima vakantie achter de rug!
Wat betreft de kroonringen, wij hebben er geen meer over. Wel hebben we toevallig vandaag de inventarisatie afgerond en a.s. donderdag zullen de kroonringen besteld gaan worden. De 165 stuks voor Aalst zitten daar ook bij!
Met vriendelijke groet,
E. (Esther) Jansen
Maarten Rietdijk
SleutelbeheerderDe kroonringen zijn binnen en liggen op het gemeentekantoor. Ik neem ze maandag wel mee naar Aalst, dan ben ik daar toch. Zal ik ze daarna bij jou afgeven, Iza?
-
AuteurBerichten